Dag 11

24 juni 2016

Vanmorgen na het ontbijt meteen in de auto om het Wells Gray Park te bezoeken. Dit was ook door de dochter van de mevrouw uit Schiedam van de boot geadviseerd.

DSC 6518 PS.JPG

De mensen uit Kinderdijk gedag gezegd, genoteerd waar zij logeren in Jasper en om 09:00 uur op weg. Eerst naar Spahats falls, de eerste waterval, een stroom water die zo uit de berg naar beneden kletterde. Je vraagt je af waar al dat water vandaan komt, prachtig.

Nog met een stel, wat broer en zus bleken, opgelopen en ons samen verwonderd over al dit moois. We kwamen zo'n beetje tegelijk aan en zij hadden wel een beer op de weg gezien. Dit was hun derde in een week, maar zij kwamen uit Jasper, dus er is nog hoop. Zij gingen verder op familie bezoek, nog 2 rollen drop meegegeven voor de nichten.

Op aanraden van de broer zijn we de Mount falls gaan bekijken, althans we zijn na ongeveer 2 kilometer omgekeerd. Iets te veel van het goede voor mij! Elke stap kijken waar je de voeten neerzet en constant vals plat. Wel beren afdrukken gezien, (denken we) maar geen beren, alleen prachtige natuur.

DSC 6587 PS.JPG

Met de auto naar Dawson falls. Daar kwamen we de mensen van de camper nog tegen en ook nog andere Nederlanders waar we onderweg ook mee hadden staan praten. Deze waterval was heel breed en onderdeel van een rivier. Hier waren net als bij de anderen veel muggen.

DSC 6594 PS.JPG

Opnieuw in de auto en naar Helmcken falls. Deze waterval had weer heel veel nevel en was ontzettend hoog. Inmiddels helemaal versleten terug naar het hotel, waar onderweg nog zeker 5 arenden bij elkaar in de lucht aan het cirkelen waren. Gelukkig waren wij geen konijntjes anders hadden we deze dag niet overleefd.

Om 15:30 uur, terug in het hotel een noodle soepje en ik even plat. Het is nu 18:15 uur, we gaan iets te eten zien te scoren. Het hele dorp doorgereden, alleen Hillbillies of Flodders gezien. Bij de Shell zat een hamburgertent, die de luiken sloot toen wij klaar waren met tanken.

Toch maar eten in het hotel. Het was er stampvol, een grote groep bikers uit Duitsland, maar de bediening bleef vriendelijk. We moesten wel wachten, eerst op de tafel en daarna op het eten. Ik had een Gipsy schnitzel en Jan nam een Jäger schnitzel. Bij de rekening kregen we twee lollies en twee pakjes kauwgum.