Dag 7

20 juni 2016

05:30 uur wakker en op, (vroeg erin - vroeg eruit) het is zonnig. Vaatwasser geleegd, ontbijt gemaakt (eieren met spek - fijn in plaats van jam) en het huisje aan kant. De vogels gevoerd (brood met pindakaas) en alles weer ingepakt en om 09:00 uur weer op pad.

Dag leuk huisje, dag vogeltjes. We hoeven niet zo ver vandaag, slechts ongeveer 100 kilometer, dus misschien kunnen we vanmiddag iets doen, mits we beren tegenkomen natuurlijk, dat wordt weleens tijd!

20160620 092716.JPG

Onderweg langs de meren, nu met zon, zo mooi!! Bij een "reststop" gestopt bij een meer. T..... (lelijk woord) wat een grote auto's met grote trailers, met grote boten daarop. Niet normaal. In Nederland zijn we echt stumpers.

Ook nog een roodborst lijster (denken we ) tegengekomen. Er stond ook een Nederlands stel met een RV (camper). Zij maakten net als wij foto's van de rij geparkeerde combinaties van auto's met trailers. Even mee staan praten, de beslissing een SUV in plaats van een camper te huren lijkt toch het beste. Met een camper heeft toch wat beperkingen, deze mensen waren aangewezen op de bus of taxi of lopend naar verschillende bezienswaardigheden. En een camper slurpt brandstof (1 op 4).

Een voordeel is hertjes bij je raam in Victoria op de camping. Maar goed die hadden we in Ucluelet ook door het dorp lopen.

Een ander voordeel is dat je onderweg koffie kunt zetten. We zijn slechts 1 tentje tegengekomen waar je koffie kunt kopen op een rit van 100 kilometer. Na de stop bij dit tentje waren we al snel in Port Alberni.

20160620 123930.JPG

Twee dagen geleden waren we hier langsgekomen op weg naar Ucluelet en toen had ik een "Walmart" gezien, waar we nu even boodschappen gedaan hebben. Jan een muis voor de laptop, want de oude muis was overleden en thermosbekers voor koffie onderweg gekocht. Ze hebben daar behalve levensmiddelen ook speelgoed, fietsen, kano's, tenten, grasmaaiers, electrische apparaten, kleding, sieraden, make-up, te veel om op te noemen. En alles is weer groot.

20160620 115337.JPG20160620 102149.JPG

Het hotel is prima, de Wi-fi lekker snel. We eten zo meteen maar in het restaurant van het hotel, het is inmiddels gaan onweren.

Jan nam een Gordon Blue met mac and cheese, ik zalm met groene salade. Jan met weer een lekker canadees biertje. Als toetje een cheese cake voor mij, een bakje van ongeveer 8 centimeter en Jan een ijs met kokos en amandelkorst, 3 mandarijn grote bollen met slagroom. Echt weer een Canadese portie.

En nu hebben we een lekker bakje koffie op de kamer gezet en we gaan nog even Honkbal kijken. Dat is non-stop op tv hier.